Здравейте,
дългоочакваната процедура за насърчаването на предприемачи в ранен етап на развитие е на обществено обсъждане.
По процедурата ще се създават и подпомагат нови предприятия, които попадат в приоритетните сектори от Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. и специфични сфери, свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства. Бюджетът на процедурата е в размер на 35млн. евро. Минималният размер на подпомагането, което може да се получи е 50 000 лева, а максималният - 391 000 лева.
Обща рамка на процедурата:
1. Допустими кандидати:
- Регистрирани преди окончателното обявяване на процедурата юридически лица, които имат ПО-МАЛКО от 2 приключени финансови години. (Кандидатите следва да са регистрирани в Търговския регистър след 31.12.2015 г.)
- Юридическите лица трябва да са притежание на 1 физическо лице(при ООД - едно физическо лице трябва да притежава НАД 50% от юридическото)
- Физическото лице трябва да НЯМА участие в други дружества(трябва да има само 1 фирма)
- Допустими са кандидати, които развиват своята основна икономическа дейност и дейността за която се кандидатства в следните направления:
- С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“;
- С20 „Производство на химични продукти“;
- С26 „Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“;
- С27 „Производство на електрически съоръжения“;
- С28„Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“;
- С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“;
- С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“;
- J58 „Издателска дейност“;
- J59 „Производство на филми, телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“;
- M72 „Научноизследователска и развойна дейност“;
- С15.1 „Обработка на кожи; производство на изделия за пътуване и сарашки изделия“;
- С16.29 „Производство на други изделия от дървен материал; производство на изделия от корк, слама и материали за плетене“ ;
- С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“;
- С21 „Производство на лекарствени вещества и продукти“;
- С23.1 „Производство на стъкло и изделия от стъкло“;
- С23.4 Производство на други порцеланови и керамични изделия“;
- С25.50 „Коване, щамповане и валцуване на метал; прахова металургия“;
- С25.62 „Механично обработване на метал“;
- С25.71 „Производство на кухненски прибори и ножарски изделия“;
- С32.20 „Производство на музикални инструменти“;
- С32.50 „Производство на медицински и зъболекарски инструменти и средства“;
- J60.10 “Създаване и излъчване на радиопрограми“;
- J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“;
- M71.11 „Архитектурни дейности“;
- M74.10 „Дейности в областта на дизайна“;
- M74.20 „Дейности в областта на фотографията“;
- Разходи за възнаграждения (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) на квалифициран персонал, необходим за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) и на административен персонал – до 50% от общо допустимите разходи по проекта за квалифициран персонал и до 30 000 лева за административен персонал.
- Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи , необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) – до 200 000 лева.
- Разходи за придобиване на дълготрайни нематериални активи (вкл. разходи за разработване на софтуер), необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) – до 30 000 лева.
- Разходи за материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) - до 20 000 лева.
- Разходи за наем на работни помещения, режийни разходи (ток, вода, отопление, телефон и интернет) и разходи за офис консумативи.
- проекти на жени предприемачи
- проекти на лица до 29 г. (ненавършени) и на лица над 50 г. (навършени)
- проекти на социални предприятия
- проекти, които се изпълняват на територията на Северозападен регион за планиране
- проекти на кандидати, които притежават опит или висше образование за сектора, който развиват
По процедурата се приемат мнения и коментари до 05.10.2017. Трябва да се знае, че окончателния вариант на процедурата може да претърпи промени.
За повече информация можете да свържете с нас на телефон 0885 271 540 или на email - office@eupro.bg