Здравейте,
след края на 2017-та се очакват стартирането на 2 инструмента, които могат да спомогнат за развитието на предприемаческата среда. Едната от процедурите е "Насърчаване на предприемачеството", която сме представили в предишна статия. Другия инструмент представлява микрокредитиране със споделен риск, чиито спецификации ще обсъдим в следваща публикация.
В настоящата новина ще разгледаме новите моменти, които са заложени от управляващият орган.
I. Насърчаване на предприемачестовото :
1. Допустими кандидати:
Регистрирани преди окончателното обявяване на процедурата юридически лица, които имат ПО-МАЛКО от 2 приключени финансови години. (Кандидатите следва да са регистрирани в Търговския регистър след 31.12.2016 г.)
Юридическите лица трябва да са притежание на 1 физическо лице(при ООД - едно физическо лице трябва да притежава НАД 50% от юридическото)
Физическото лице трябва да НЯМА участие в други дружества(трябва да има само 1 фирма)
Дейността на кандидата може да попада САМО в икономическите дейности, описани ТУК.
Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати, при които към датата на кандидатстване записаният капитал е равен на минимум 20%от общо допустимите разходи по проекта . Това означава, че ако желаем да получим 100 000 лева финансиране - трябва да имаме капитал на фирмата - минимум 20 000 лева.
2. Финансиране:
80% от стойността на проектното предложение
Минимален размер на финансиране: 50 000 лв. - Максимален 200 000 лв.
3. Допустими разходи:
- Разходи за възнаграждения (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) на квалифициран персонал, необходим за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) и на административен персонал – до 50% от общо допустимите разходи по проекта за квалифициран персонал
- Разходи за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи , необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги)
- Разходи за придобиване на дълготрайни нематериални активи (вкл. разходи за разработване на софтуер), необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) – до 30 000 лева.
- Разходи за материали и консумативи, необходими за реализиране на пазара на продукти (стоки или услуги) - до 20 000 лева.
- Разходи за наем на работни помещения, режийни разходи (ток, вода, отопление, телефон и интернет) и разходи за офис консумативи - до 25 000 лева.
4. Приоритет получават:
- проекти на жени предприемачи ;
- проекти на лица до 29 г. (ненавършени) и на лица над 50 г. (навършени) ;
- проекти, които се изпълняват на територията на област Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Плевен, Силистра, Търговище, Разград, Шумен, Пазарджик, Смолян, Сливен, Кърджали, Кюстендил, Благоевград;
За повече информация можете да свържете с нас на телефон 0885 271 540 или на email - office@eupro.bg
ПРЕГЛЕДАЙТЕ И: